1. Postanowienia wstępne
- Niniejszy regulamin ( dalej „Regulamin Forum”) określa zasady stanowiące prawne podstawy korzystania z forum Serwisu internetowego Opolskiej Izby Lekarskiej znajdującego się pod adresem internetowym www.izbalekarska.opole.pl (dalej „Forum”).
- Postanowienia Regulaminu Forum oraz Regulaminu Serwisu wraz z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w sposób wyłączny określają prawa i obowiązki Użytkowników Serwisu a także prawa, obowiązki oraz zakres odpowiedzialności podmiotów posiadających prawa do prowadzenia i administrowania usługami udostępnianymi za pośrednictwem Serwisu.
- Użytkownikami Forum mogą być wyłącznie lekarze i lekarze dentyści zrzeszeni w Opolskiej Izbie Lekarskiej
- Każdy Użytkownik zobowiązany jest, z momentem podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Forum, do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu Forum oraz Regulaminu Serwisu.
- Przedmiotem usługi jest udostępnienie Użytkownikowi umieszczania komentarzy na Forum celem wyrażenia indywidualnych opinii i wymianie poglądów zgodnie z Regulaminem Forum.
- Korzystanie z Forum Serwisu wymaga dokonania rejestracji.
2. Warunki rejestracji
- Rejestracja w serwisie jest dobrowolna i bezpłatna. Dotyczy jedynie korzystania z Forum.
- Rejestracja Użytkownika w Serwisie następuje przez:
a. wyrażenie przez Użytkownika zgody na związanie się postanowieniami niniejszego Regulaminu Forum oraz Regulaminu Serwisu,
b. wprowadzenie następujących danych Użytkownika do formularza rejestracyjnego, który będzie umieszczony na Forum:
- imię i nazwisko
- nr prawa wykonywania zawodu
- adres poczty elektronicznej,
- hasło
- nr telefonu
c. udzielenie Administratorowi zgody na przetwarzanie danych osobowych:
d. aktywację konta Użytkownika bez zbędnej zwłoki po wyrażeniu zgód i przekazaniu wymaganych danych. Aktywacja następuje poprzez akceptację linku aktywacyjnego na adres mailowy podany przez Użytkownika.
- Usługi świadczone są nieodpłatnie na rzecz zarejestrowanego Użytkownika, który dokonał aktywacji konta.
3. Warunki techniczne
Warunki techniczne jakie muszą być spełnione do korzystania z Serwisu i dostępnych Usług to:
a. sprawnie działająca przeglądarka internetowa Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome lub Opera;
b. zainstalowanie wtyczki do odtwarzania plików multimedialnych Flash 8 lub nowsza.
4. Prawa oraz obowiązki Administratora i Użytkownika
- Administrator nie będzie świadczył Usług przechowywania i publikowania wpisu na Forum, którego treść będzie niezgodna z wymogami Regulaminu Serwisu lub Regulaminu Forum.
- Administrator będzie wyświetlał wpis wyłącznie w czasie nie dłuższym niż wyświetlany wątek na Forum, którego konkretny wpis dotyczy.
- Administrator może dokonać automatycznej publikacji obok wpisu części adresu IP, z którego nastąpiło połączenie z serwerem Administratora w chwil zamieszczania wpisu.
- Jeżeli wpis stanowi utwór w rozumieniu ustawy z z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2018 r., poz. 1191), Użytkownik udziela Administratorowi nieodpłatnej licencji na korzystanie z tego utworu. Licencja zostaje udzielona z chwilą dokonania wpisu. Administrator jest uprawniony do udzielenia sublicencji na korzystanie z wpisu.
- Użytkownik publikuje treści pod własnym nazwiskiem. Anonimowe wpisy będą usuwane przez Administratora.
- Administrator zastrzega sobie prawo do usuniecia konta Uzytkownika, który nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu
5.Treści niedopuszczalne
- Użytkownik zamieszcza wpis na Forum wyłącznie na własną odpowiedzialność.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zastosowanie się Użytkowników do treści porad innych Użytkowników Forum. Użytkownik czyni to wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administrator nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z wykorzystania informacji zawartych na Forum.
- Każdy Użytkownik, który poweźmie informację, że treści zamieszczone na Forum przez innego Użytkownika są niezgodne z prawem, postanowieniami Regulaminu Serwisu lub Regulaminu Forum, powinien poinformować Administratora o tym fakcie. Wszelkie uwagi należy kierować na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Administrator nie ma obowiązku monitorowania treści wpisów publikowanych przez Użytkownika. W przypadku wpisów niezgodnych z niniejszym Regulaminem Administratorowi przysługuje prawo ich usuwania.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za merytoryczną wartość i treść materiałów (w tym wypowiedzi na forum poprzez umieszczenie wpisów oraz zdjęć i ich opisów zamieszczonych przez Użytkowników Serwisu i dodanych przez nich linków). Administrator zastrzega sobie prawo blokowania dostępu do określonych materiałów i ich usuwania, jeżeli treść lub charakter wypowiedzi jest niezgodny z prawem, Regulaminem Serwisu lub Regulaminem Forum.
- Administrator powiadomi Użytkownika Serwisu o usunięciu zamieszczonych przez niego materiałów.
- Administrator ma prawo do usunięcia wpisu, jeżeli uważa, że zachodzi uzasadniona potrzeba. Dotyczy to szczególnie wpisów, których treść jest niezgodna z prawem, postanowieniami Regulaminu Serwisu lub Regulaminu Forum.
- Zabronione jest podszywanie się pod inne osoby i wykorzystywanie wizerunku innej osoby.
- Niedozwolone jest publikowanie w szczególności wpisów, które zawierają:
6. Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych Użytkownika jest Opolska Izba Lekarska w Opolu, z siedzibą przy ul. Grunwaldzkiej nr 23, 45-054 Opole, tel. kontaktowy: 77 454 59 39, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Rejestrując się w celu korzystania z Forum, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie wymaganym przez Serwis.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.
7. Postanowienia końcowe
- Administrator zastrzega możliwość czasowego lub trwałego zawieszenia funkcjonowania Forum.
- Wszelkie postanowienia Regulaminu Forum mogą być w każdej chwili zmieniane przez Administratora, bez podawania przyczyn. Zmiany będą publikowane na bieżąco w postaci ujednoliconego tekstu Regulaminu Forum na łamach Serwisu wraz z informacją o ich dokonaniu.
- Po ukazaniu się na stronie głównej Serwisu lub w innych miejscach do tego przeznaczonych w Serwisie informacji o zmianach w Regulaminie Forum, Użytkownik powinien niezwłocznie zapoznać się ze zmianami, gdyż korzystanie z Forum po takim ogłoszeniu stanowi bezwarunkową akceptację nowej treści Regulaminu Forum przez Użytkownika.