WAŻNE INFORMACJE

KOMUNIKAT MINISTRA ZDROWIA w sprawie wystawiania tzw. „recept rocznych” od 1 marca 2024 r.

03-04-2024 Wyświetleń:196 Ogłoszenia i komunikaty

Minister Zdrowia informuje, że związku z nowymi zasadami wystawiania i realizacji tzw.„recept rocznych”, które zostały wprowadzone ustawą z dnia 17 sierpnia 2023 r. o zmianieustawy o refundacji leków, środków spożywczych...

Ubezpieczenie OC na rok 2024

01-01-2024 Wyświetleń:2309 Ogłoszenia i komunikaty

Koleżanki i Koledzy Od 1 marca 2024 kontynuować będziemy program Ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej oraz ubezpieczenie Ochrony Prawnej Lekarza. Oferta na nie zmienionych zasadach i warunkach finansowych (OC PZU S.A.; Ochrona Prawna...

Sprawa składek członkowskich

03-07-2023 Wyświetleń:1775 Ogłoszenia i komunikaty

Jak w większości Państwo już wiedzą i skrupulatnie opłacają składkę członkowską w nowej ustalonej od 1 stycznia 2023 roku wyskości, to zdarzają się jednak, nie tak odosobnione przypadki trwania przy...

Zmiana sposobu logowania do systemu RPWDL

15-06-2023 Wyświetleń:729 Ogłoszenia i komunikaty

Szanowni Państwo, 12 lipca 2023 zmienił się sposób logowania do systemu RPWDL na taki, który będzie wykorzystywał wyłącznie system login.gov.pl. By mieć nadal dostęp do RPWDL, prosimy sprawdzić już teraz, czy...

Rytm Serca

20-04-2023 Wyświetleń:1666 Ogłoszenia i komunikaty

Rytm Serca to nowy program realizowany wspólnie z firmą Ekovision TV, przedstawiający działalność naszej Izby. Odcinek 1. Odcinek 2 - 28.06.2023 Odcinek 3 - 30.08.2023 Chór "Medicanto" Odcinek 4 - 8.09.2023 Kongres Kultury I...

UWAGA ! Wzrasta składka na Izbę Lekarską

24-10-2022 Wyświetleń:2076 Ogłoszenia i komunikaty

Niniejszym infromuję, że począwszy od stycznia 2023 miesięczna składka z tytułu przynależności do samorzadu lekarskiego wzrasta do 120,-. W dniu 21.10.2022 Naczelna Rada Lekarska w drodze uchwały zwiększyła miesięczną składkę...

E-recepty - uzyskiwanie certyfikatów krok po kroku

05-11-2019 Wyświetleń:2031 Ogłoszenia i komunikaty

Koleżanki i Koledzy Od 1 stycznia 2020r. wchodzi obowiązek wystawiania recept elektronicznie (tzw. e-recept). Poza pewnymi wyjątkami obowiązek ten dotyczy wszystkich lekarzy, niezależnie od sposobu wykonywania zawodu (podmiot publiczny, kontrakt, praktyka...

POMOC PRAWNA OIL

04-03-2017 Wyświetleń:7736 Ogłoszenia i komunikaty

Koleżanki i Koledzy, W dniu 28 lutego 2017 podpisana została między Opolską Izbą Lekarską a Kancelarią Adwokacką Mecenasa Mariana Jagielskiego umowa pomocy prawnej. Zakres tej pomocy obejmuje przede wszystkim nagłe sytuacje zdarzające...

Aktualności

Lekarz rodzinny, internista, pediatra – Brzeg

09-05-2024 Wyświetleń:11 Praca dla lekarza

Panda Med Brzeg Sp. z o.o. zatrudni lekarzy do pracy w Podstawowej Opiece Zdrowotnej. Forma zatrudnienia i warunki pracy do uzgodnienia. Praca od zaraz. Stawka od 180-200 zł/h (do negocjacji w...

Lekarz medycyny sportowej

08-05-2024 Wyświetleń:21 Praca dla lekarza

Centrum Zdrowia sp. z o. o. w Opolu poszukuje LEKARZA MEDYCYNY SPORTOWEJ   OPIS STANOWISKA: Świadczenie usług medycznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych; Diagnostyka i leczenie urazów sportowych; Monitorowanie zdrowia i kondycji fizycznej zawodników; Wydawania zawodnikom...

Skolenia w NIL - pismo

08-05-2024 Wyświetleń:20 Szkolenia

Szanowni Państwo  W załączeniu przesyłam pismo Dyrektora Centralnego Ośrodka Badań Innowacji i Kształcenia dr n. med. Artura Drobniaka w sprawie organizowanych przez Ośrodek Kształcenia COBIK NIL wydarzeń edukacyjnych dla lekarzy i...

Posiedzenie PTS

08-05-2024 Wyświetleń:19 Szkolenia

Zapraszamy na posiedzenie naukowo-szkoleniowe w dniu 18.05.24r. godz. 10.30. Całe zaproszenie w załączniu. Z poważaniem,Prezes Opolskiego Oddziału PTS dr n.med. Piotr Wiśniewski

Międzynarodowy Kongres Dietetyki

06-05-2024 Wyświetleń:30 Szkolenia

Center for Medical Studies zaprasza do czynnego i biernego udziału w Międzynarodowym Kongresie Dietetyki. Głównym założeniem Kongresu jest dyskusja na temat osiągnięć i wyzwań dietetyki. Konferencja odbędzie się w sobotę...

Podziękowanie PZWL dla Opolskiej Izby Lekarskiej

26-04-2024 Wyświetleń:73 Ogłoszenia i komunikaty

lek. dent. Jolanta Smerkowska-Mokrzycka   Prezes Okręgowej Rady Lekarskiej w Opolu Szanowna Pani Prezes, W imieniu Wydawnictwa Lekarskiego PZWL pragnę wyrazić naszą głęboką wdzięczność za zaangażowanie Okręgowej Izby Lekarskiej w Opolu w realizację...

Praca w POZ w Prudniku

26-04-2024 Wyświetleń:103 Praca dla lekarza

„MEDICUS” Sp. z o.o. w Prudniku zatrudni lekarza do pracy w Podstawowej Opiece Zdrowotnej. Forma zatrudnienia i warunki pracy do uzgodnienia. Praca od zaraz. Kontakt: Tel. 77 436 25 25 e-mail: medicus@medicusprudnik.pl

Konferenca epidemiologiczna

24-04-2024 Wyświetleń:83 Szkolenia

Center for Medical Studies zaprasza do czynnego i biernego udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Epidemiologii i Chorób Zakaźnych. Celem konferencji jest dyskusja na temat osiągnięć, problemów i wyzwań epidemiologii i chorób...

Rajd Rowerowy

24-04-2024 Wyświetleń:77 Wydarzenia kulturalne i sportowe

XX Ogólnopolski Jurajski Rajd Rowerowy Lekarzy w Częstochowie Zajazd Jurajski sp. z o.o.Podlesice 1   42-425 Kroczyce www.zajazdjurajski.pl 08.06.2024r. Rajd rowerowy - rozpoczęcie 10.00 2 trasy z przewodnikiem odpowiednio 20 i 50 km. Do wyboru...

Rajd Konny Lekarzy

24-04-2024 Wyświetleń:71 Wydarzenia kulturalne i sportowe

Klub Jeździecki Lekarzy działający w ramach Okręgowej Izby Lekarskiej w Łodzi zaprasza na XVII Ogólnopolski Rajd Konny Lekarzy, który odbędzie się w dn. 24-26.05.2024 w stajni w Mikołajowie. Serdecznie zapraszamy jeźdźców wraz...

Pozostałe wiadomości

SITE

Aby poznać numer indywidualnego konta bankowego do wpłaty składki członkowskiej - proszę wpisać swoje nazwisko i numer Prawa Wykonywania Zawodu (PWZ).

 

1. Postanowienia wstępne

  1. Niniejszy regulamin ( dalej „Regulamin Forum”) określa zasady stanowiące prawne podstawy korzystania z forum Serwisu internetowego Opolskiej Izby Lekarskiej  znajdującego się pod adresem internetowym www.izbalekarska.opole.pl (dalej „Forum”).
  2. Postanowienia Regulaminu Forum oraz Regulaminu Serwisu wraz z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w sposób wyłączny określają prawa i obowiązki Użytkowników Serwisu a także prawa, obowiązki oraz zakres odpowiedzialności podmiotów posiadających prawa do prowadzenia i administrowania usługami udostępnianymi za pośrednictwem Serwisu.
  3. Użytkownikami Forum mogą być wyłącznie lekarze i lekarze dentyści zrzeszeni w Opolskiej Izbie Lekarskiej
  4. Każdy Użytkownik zobowiązany jest, z momentem podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Forum, do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu Forum oraz Regulaminu Serwisu.
  5. Przedmiotem usługi jest udostępnienie Użytkownikowi umieszczania komentarzy na Forum celem wyrażenia indywidualnych opinii i wymianie poglądów zgodnie z Regulaminem Forum.
  6. Korzystanie z Forum Serwisu wymaga dokonania rejestracji.

2. Warunki rejestracji

  1. Rejestracja w serwisie jest dobrowolna i bezpłatna. Dotyczy jedynie korzystania z Forum.
  2. Rejestracja Użytkownika w Serwisie następuje przez:

a. wyrażenie przez Użytkownika zgody na związanie się postanowieniami niniejszego Regulaminu Forum oraz Regulaminu Serwisu,

b. wprowadzenie następujących danych Użytkownika do formularza rejestracyjnego, który będzie umieszczony na Forum:

  • imię i nazwisko
  • nr prawa wykonywania zawodu
  • adres poczty elektronicznej,
  • hasło
  • nr telefonu

c. udzielenie Administratorowi zgody na przetwarzanie danych osobowych:

d. aktywację konta Użytkownika bez zbędnej zwłoki po wyrażeniu zgód i przekazaniu wymaganych danych. Aktywacja następuje poprzez akceptację linku aktywacyjnego na adres mailowy podany przez Użytkownika.

  1. Usługi świadczone są nieodpłatnie na rzecz zarejestrowanego Użytkownika, który dokonał aktywacji konta.

 

3. Warunki techniczne

 

Warunki techniczne jakie muszą być spełnione do korzystania z Serwisu i dostępnych Usług to:

a. sprawnie działająca przeglądarka internetowa Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome lub Opera;

b. zainstalowanie wtyczki do odtwarzania plików multimedialnych Flash 8 lub nowsza.

 

4. Prawa oraz obowiązki Administratora i Użytkownika

  1. Administrator nie będzie świadczył Usług przechowywania i publikowania wpisu na Forum, którego treść będzie niezgodna z wymogami Regulaminu Serwisu lub Regulaminu Forum.
  2. Administrator będzie wyświetlał wpis wyłącznie w czasie nie dłuższym niż wyświetlany wątek na Forum, którego konkretny wpis dotyczy.
  3. Administrator może dokonać automatycznej publikacji obok wpisu części adresu IP, z którego nastąpiło połączenie z serwerem Administratora w chwil zamieszczania wpisu.
  4. Jeżeli wpis stanowi utwór w rozumieniu ustawy z z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2018 r., poz. 1191), Użytkownik udziela Administratorowi nieodpłatnej licencji na korzystanie z tego utworu. Licencja zostaje udzielona z chwilą dokonania wpisu. Administrator jest uprawniony do udzielenia sublicencji na korzystanie z wpisu.
  5. Użytkownik publikuje treści pod własnym nazwiskiem. Anonimowe wpisy będą usuwane przez Administratora.
  6. Administrator zastrzega sobie prawo do usuniecia konta Uzytkownika, który nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu

 

5.Treści niedopuszczalne

  1. Użytkownik zamieszcza wpis na Forum wyłącznie na własną odpowiedzialność.
  2. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zastosowanie się Użytkowników do treści porad innych Użytkowników Forum. Użytkownik czyni to wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administrator nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z wykorzystania informacji zawartych na Forum.
  3. Każdy Użytkownik, który poweźmie informację, że treści zamieszczone na Forum przez innego Użytkownika są niezgodne z prawem, postanowieniami Regulaminu Serwisu lub Regulaminu Forum, powinien poinformować Administratora o tym fakcie. Wszelkie uwagi należy kierować na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  4. Administrator nie ma obowiązku monitorowania treści wpisów publikowanych przez Użytkownika. W przypadku wpisów niezgodnych z niniejszym Regulaminem Administratorowi przysługuje prawo ich usuwania.
  5. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za merytoryczną wartość i treść materiałów (w tym wypowiedzi na forum poprzez umieszczenie wpisów oraz zdjęć i ich opisów zamieszczonych przez Użytkowników Serwisu i dodanych przez nich linków). Administrator zastrzega sobie prawo blokowania dostępu do określonych materiałów i ich usuwania, jeżeli treść lub charakter wypowiedzi jest niezgodny z prawem, Regulaminem Serwisu lub Regulaminem Forum.
  6. Administrator powiadomi Użytkownika Serwisu o usunięciu zamieszczonych przez niego materiałów.
  7. Administrator ma prawo do usunięcia wpisu, jeżeli uważa, że zachodzi uzasadniona potrzeba. Dotyczy to szczególnie wpisów, których treść jest niezgodna z prawem, postanowieniami Regulaminu Serwisu lub Regulaminu Forum.
  8. Zabronione jest podszywanie się pod inne osoby i wykorzystywanie wizerunku innej osoby.
  9. Niedozwolone jest publikowanie w szczególności wpisów, które zawierają:
a. treści nawołujące do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej, propagujące przemoc lub totalitarny ustrój państwa
b. wulgaryzmy,
c. reklamy,
d. treści, które mają charakter utworu i pochodzą od osoby trzeciej innej niż Użytkownik,
e. treści niezgodne z prawem,
f. treści naruszające dobra osobiste osób trzecich,
g. treści stanowiące formę czynu karalnego przestępstwem lub wykroczeniem przeciwko porządkowi publicznemu, albo naruszające prywatność,
h. treści promujące działania nielegalne,
i. treści pornograficzne,
j. treści propagujące przemoc,
k. treści obraźliwych, zniesławiających i kompromitujących innych Użytkowników,
l. treści zawierające oprogramowanie lub informacje, które mogą naruszać szkodliwe lub niszczące, elementy dla serwisów informatycznych,

 

6. Przetwarzanie danych osobowych

  1. Administratorem danych Użytkownika jest Opolska Izba Lekarska w Opolu, z siedzibą przy ul. Grunwaldzkiej nr 23, 45-054 Opole, tel. kontaktowy: 77 454 59 39, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Rejestrując się w celu korzystania z Forum, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie wymaganym przez Serwis.
  3. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.

 

7. Postanowienia końcowe

  1. Administrator zastrzega możliwość czasowego lub trwałego zawieszenia funkcjonowania Forum.
  2. Wszelkie postanowienia Regulaminu Forum mogą być w każdej chwili zmieniane przez Administratora, bez podawania przyczyn. Zmiany będą publikowane na bieżąco w postaci ujednoliconego tekstu Regulaminu Forum na łamach Serwisu wraz z informacją o ich dokonaniu.
  3. Po ukazaniu się na stronie głównej Serwisu lub w innych miejscach do tego przeznaczonych w Serwisie informacji o zmianach w Regulaminie Forum, Użytkownik powinien niezwłocznie zapoznać się ze zmianami, gdyż korzystanie z Forum po takim ogłoszeniu stanowi bezwarunkową akceptację nowej treści Regulaminu Forum przez Użytkownika.

1. Rejestracja i Logowanie
Dostęp do Forum mają jedynie osoby zalogowane. Osoby, które wcześniej (do dnia 31.03.2020) zarejestrowały się do newslettera na stronie OIL w Opolu mają automatycznie dostęp do forum i wykorzystują ten sam login. Hasło dostępowe zostało tym Kolegom przekazane mejlowo.
Nowi użytkownicy rejestrują się na stronie startowej Forum klikając link „zarejestruj się”.
Po pojawieniu się formularza rejestracyjnego należy wypełnić wszystkie pola. Loginem jest nazwisko.
Hasło należy sobie ustanowić.
Uwaga! Konta użytkowników, których nie można zidentyfikować (brak prawdziwego nazwiska, fałszywy nr pwz itp.) będą usuwane przez moderatora.
Po zaakceptowaniu polityki prywatności i regulaminu Forum (poprzez zaznaczenie kwadratu wyboru) można zakończyć rejestrację przyciskiem „zarejestruj się”. Po wysłaniu wypełnionego formularza, na podany adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny, który należy otworzyć, aby uaktywnić dostęp do Forum.


2. Korzystanie z Forum
Po zalogowaniu zostajemy przeniesieni na stronę główną Forum. Struktura Forum składa się z kategorii tematycznych (np. „Ogłoszenia”, „Dyskusje merytoryczne” itd.), w których są konkretne tematy dyskusji. Tematy dyskusji zawierają posty, czyli już konkretne wypowiedzi użytkowników.
Każdy użytkownik może rozpocząć nowy temat dyskusji lub napisać post na istniejący już temat.
Po kliknięciu na interesującą nas kategorie tematyczną otwiera się okno z tematami (jeżeli takowe w danej kategorii są). Kliknięcie na temat otwiera nam zawarte w nim posty.
Aby dodać wypowiedź w danym temacie należy nacisnąć umieszczony pod tytułem tematu, albo na samym dole pod ostatnim postem, przycisk „Działanie” i wybrać z listy rozwijalnej „Odpowiedz”.
Można też odpowiedzieć konkretnemu użytkownikowi na jego post, wykorzystując analogiczny przycisk pod danym postem, do którego chcemy się odnieść.
Po naciśnięciu „Odpowiedz” pojawia się okno edycji tekstu. Okno to dla wygody można poszerzyć przeciągając za jego prawy dolny róg.
Po napisaniu tekstu i sformatowaniu go przy użyciu przycisków znajdujących się nad polem tekstowym, możemy przejść do zakładki „Podgląd”, aby zobaczyć jak post będzie wyglądał po publikacji.
Jeżeli wszystko się zgadza, naciskamy „Wprowadź” i post publikuje się.
Odnieść się do wypowiedzi użytkownika można również korzystając z przycisku „Szybka odpowiedź”. Efekt finalny jest taki sam, ale w oknie edycji tekstu nie mamy narzędzi formatowania.
Jeżeli podczas pisania tu tekstu uznamy za konieczne jednak jego formatowanie, naciskamy „Przejdź do edytora” i przenosimy się z napisanym już tekstem do okna z narzędziami formatowania.
Opublikowany swój post można modyfikować, naciskając „Działanie” a następnie „Edytuj”.
Jeżeli zauważymy wpis użytkownika, który narusza regulamin forum (obraźliwy język, niedozwolone treści itp.) możemy zgłosić to moderatorowi (opiekunowi Forum), który ma możliwość usunąć taką wypowiedź, a nawet zablokować użytkownika.
Po poszczególnych piętrach Forum poruszamy się klikając na pozycje menu nad postami. Można przejść do widoku tematów lub widoku kategorii.


3. Wylogowanie
Po zakończeniu pracy na Forum należy się wylogować naciskając przycisk „Wyloguj”. Nie zaleca się zamykania przeglądarki bez wylogowania.

Informacja Administratora dotycząca przetwarzania danych osobowych

Opolska Izba Lekarska informuje iż, zgodnie z art.13 ust.1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Opolska Izba Lekarska w Opolu,
    z siedzibą przy ul. Grunwaldzkiej nr 23, 45-054 Opole, tel. kontaktowy: 77 454 59 39
    e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Danych Osobowych poprzez adres e-mail: dpo.mcs@gmail.com z dopiskiem DPO Izba Lekarska
  3. Opolska Izba Lekarska w Opolu przetwarza dane w celu:
  4. Realizacji zadań ustawowych i statutowych wynikających w szczególności z ustawy z dnia 2 grudnia 2009r. o izbach lekarskich oraz ustawy z dnia 5 grudnia 1996r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty oraz ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, na podstawie art. 6 ust.1 pkt c) oraz art. 9 ust. 2 pkt d) RODO.
  5. Realizacji innych zadań statutowych z wykorzystaniem danych osobowych uzyskanych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO oraz art. 9 ust. 2 lit a) RODO.
  6. Obowiązek podania danych wynika z właściwości przepisów prawa, a w szczególności z ustawy o izbach lekarskich, ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty oraz ustawy o działalności leczniczej z wyjątkiem danych osobowych, których podanie jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania wymaganych ustawą danych osobowych jest brak możliwości realizacji zadań ustawowych.
  7. Kontaktujemy się z Panią/Panem za pomocą podanego numerem telefonu czy adresem e-mail,
    aby np. potwierdzić termin szkolenia, wpłaty obowiązkowej składki - Art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest prowadzenie rejestru praw wykonywania zawodu.
  8. Jako administrator danych będący przedsiębiorcą mamy prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej przez nas działalności gospodarczej i tym samym przetwarzania Twoich danych w tym celu - Art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, którym jest dochodzenie naszych roszczeń i obrona naszych praw.
  9. Jako przedsiębiorca prowadzimy także księgi rachunkowe oraz spoczywają na nas obowiązki podatkowe - wystawiamy np. rachunki za wykonane przez nas usługi, co może się wiązać z koniecznością przetwarzania Pani/Pana danych osobowych - Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.
  10. Odbiorcami danych mogą być:
  11. Naczelna Izba Lekarska lub inne okręgowe izby lekarskie w związku z realizacją przez nie zadań wynikających z ustawy o izbach lekarskich z dnia 2 grudnia 2009r. (Dz.U. 2009 nr 219 poz. 1708 z późn. zm) oraz ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty z dnia 5 grudnia 1996r. (Dz.U 1997 nr 28 poz. 152),
  12. Podmioty biorące udział w procesie kształcenia przeddyplomowego i podyplomowego lekarza i lekarza dentysty – w związku z wykonywanym przez te podmioty zadaniami na podstawie odrębnych przepisów ustawowych,
  13. Inne podmioty wymienione w art. 52 ust. 1-3 ustawy o izbach lekarskich z dnia 2 grudnia 2009r. (Dz.U. 2009 nr 219 poz. 1708 z późn. zm), w zakresie lub celu wskazanych w tych przepisach,
  14. Wykonawcy świadczący usługi na rzecz OIL w Opolu, w ramach zleceń na administrowanie
    i serwisowanie systemami informatycznymi, na usługi doradcze itp.
  15. Dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak osoba której dane dotyczą będzie członkiem OIL w Opolu, a po tym czasie wyłącznie jeżeli jest to dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. w celach archiwalnych. Dane przetwarzane na podstawie zgody będą przechowywane nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celów.
  16. Ma Pani/Pan prawo do dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przenoszenia, w granicach określonych przepisami prawa,
  17. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza obowiązujące prawa.